Τι περιέχει η Marcus Rohrer Spirulina;

Pot+zwevend tabletjes_Gr

Η Σπιρουλίνα αποτελεί ένα από τα πλούσια διαθρεπτικά θαύματα της φύσης. Είναι ένα μπλε-πράσινο φύκι που καταναλώνεται εδώ και αιώνες για τη θετική επίδραση που έχει στην υγεία και στην ευεξία. Η Σπιρουλίνα είναι ένα από τα πιο πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία ολοκληρωμένα τρόφιμα στον κόσμο και έχει υψηλή περιεκτικότητα πρωτεΐνης και μεγάλη ποσότητα αμινοξέων (τα δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών), των μετάλλων και των ενζύμων.

Καροτενοειδή

Τα καροτενοειδή είναι κίτρινες, πορτοκαλί και κόκκινες χρωστικές ουσίες που βρίσκονται στα καρότα, στα πορτοκάλια και σε άλλα πορτοκαλί λαχανικά και φρούτα. Λόγω του πολύ ηλιόλουστου κλίματος στη Χαβάη, όπου καλλιεργείται, η  Marcus Rohrer Spirulina® περιέχει υψηλή συγκέντρωση φυσικών καροτενοειδών. Η πιο σημαντική ουσία είναι η βήτα καροτίνη, την οποία το σώμα μετατρέπει σε βιταμίνη Α. Τα καροτενοειδή είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά. Προστατεύουν το νευρικό σύστημα και ενισχύουν την άμυνα. Διατηρούν ελαστικό το δέρμα και εξασφαλίζουν πως μαλλιά, νύχια και μάτια είναι σε ιδανική κατάσταση. Η βήτα καροτίνη προστατεύει επίσης το δέρμα από την υπεριώδη ακτινοβολία UV. Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει πως άνθρωποι που καταναλώνουν πολλές τροφές πλούσιες σε καροτενοειδή, έχουν χαμηλότερο ρίσκο να αναπτύξουν ποικίλους τύπους καρκίνου. Τα καροτενοειδή είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία των ματιών.

Πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας

Η Σπιρουλίνα αποτελείται περισσότερο από 60% από πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας, που την καθιστά μια από τις πλουσιότερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης που μας είναι γνωστή. Η ποιότητα της πρωτεΐνης εξαρτάται από τη σύσταση των αμινοξέων από τα οποία αποτελείται. Η πρωτεΐνη που περιέχεται στη Σπιρουλίνα περιέχει και τα οχτώ απαραίτητα αμινοξέα, συν εννέα μη απαραίτητα αμινοξέα, σε ιδανική φυσική ισορροπία. (Το ανθρώπινο σώμα δε μπορεί να παράγει μόνο του αυτά τα απαραίτητα αμινοξέα, έτσι πρέπει να τα λάβει μέσω της διατροφής). Ενώ οι περισσότερες ζωικές πρωτεΐνες έχουν πολλά λιπαρά, θερμίδες και χοληστερόλη, η Σπιρουλίνα περιέχει μόνο 5% λιπαρά, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι ωφέλημα ακόρεστα λιπαρά οξέα όπως το GLA.  Κάθε γραμμάριο περιέχει λιγότερες από τέσσερις θερμίδες (16 kilojoules) και σχεδόν καθόλου χοληστερόλη. Για να καθοριστεί  το ποσοστό χρήσιμης πρωτεΐνης σε ένα τρόφιμο, μετράμε την ποσότητα της πρωτεΐνης που υπάρχει, την πεπτικότητα και τη βιολογική της αξία. Τα τρόφιμα με πιο χρήσιμη πρωτεΐνη από την Σπιρουλίνα είναι τα αυγά και ο ορός γάλακτος.

Βιταμίνες

Η Σπιρουλίνα περιέχει όλες τις βιταμίνες της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης, ειδικά όλες τις σημαντικές βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Λόγω της θετικής δράσης στο νευρικό σύστημα, όλες οι βιταμίνες Β είναι απαραίτητες για πολυάσχολους ανθρώπους που ζούνε σε έντονους ρυθμούς. Για χορτοφάγους, η βιταμίνη Β12 που περιέχεται στη Σπιρουλίνα είναι ιδιαιτέρως σημαντική επειδή είναι εξαιρετικά σπάνια στα περισσότερα φυσικά τρόφιμα. Επιπλέον, η Σπιρουλίνα περιέχει μεγάλη ποσότητα βήτα καροτίνης, που μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στο σώμα. Αυτό αυξάνει την αντοχή σε ασθένειες, είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό και είναι καλό για το δέρμα, τα μαλλιά και τα νύχια.  Τέλος, η Σπιρουλίνα περιέχει επίσης βιταμίνη Ε, που βελτιώνει τις ψυχικές και σωματικές ικανότητες και βελτιώνει τη ζωτικότητα.

Μέταλλα

Ανεξάρτητα από τη σημαντικότητα των βιταμινών, δεν μπορούν να μας προσφέρουν τίποτε δίχως τα μέταλλα. Αν και τα σώματά μας είναι ικανά να παράγουν αριθμό βιταμινών, είναι αδύνατο για μας να παράγουμε μέταλλα. Η Σπιρουλίνα περιέχει όλα τα μέταλλα που είναι απαραίτητα για το ανθρώπινο σώμα – σίδηρο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, ψευδάργυρο και το σπάνιο σελήνιο. Ένα διατροφικό συμπλήρωμα μπορεί να ενεργήσει ιδανικά μόνο όταν οι βιταμίνες και τα μέταλλα είναι σε φυσική ισορροπία και λαμβάνονται μαζί. Αυτή είναι η ισχυρότητα και η συνέργεια της Σπιρουλίνας.  

Φυκοκυανίνη

Μια από τις σημαντικότερες ουσίες που περιέχει η Σπιρουλίνα είναι η φυκοκυανίνη, μια μπλε φυσική χρωστική που δε βρίσκεται σε κανένα άλλο φυτό. Ακριβώς όπως η χλωροφύλλη, και η φυκοκυανίνη μπορεί να απορροφήσει πολύ ηλιακό φως. Μαζί, προσφέρουν στη Σπιρουλίνα το μπλε-πράσινο χρώμα της. Η φυκοκυανίνη είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό. Υποστηρίζει την αποτοξινωτική δράση του ήπατος και των νεφρών. Καθώς το ήπαρ είναι υπεύθυνο για την αποτοξίνωση των δηλητηρίων από το αίμα, τα κύτταρα του ήπατος εκτίθενται σε υψηλές συγκεντρώσεις τοξικών χημικών, που μπορούν να προκαλέσουν βλάβη από τις ελεύθερες ρίζες. Η φυκοκυανίνη βοηθά στην προστασία των ηπατικών κυττάρων και στη διαδικασία αποτοξίνωσης. Προστατεύει επίσης τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες, τονώνει την παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων και ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Γ- Λινολενικό Οξύ (Λιπαρά Οξέα)

Η Σπιρουλίνα περιέχει μεγάλη ποσότητα γ-λινολενικού οξέος (GLA). Το μητρικό γάλα και το έλαιο νυχτολούλουδου είναι δύο ακόμη πηγές του σπάνιου αυτού λιπαρού οξέος. Το σώμα μετατρέπει το GLA σε DGLA και μετά σε καλές προσταγλανδίνες, ήπιες ενεργές ουσίες που εξομοιώνονται με ορμόνες και είναι απαραίτητες σε μεγάλο αριθμό σωματικών λειτουργιών. Το γ-λινολενικό οξύ είναι καλό και για τη φυσιολογική και τακτική έμμηνο ρύση. Επιπλέον, βοηθά στη διατήρηση χαμηλής χοληστερόλης.  Τα στοιχεία που λένε πως παράγοντες όπως το άγχος, το πέρασμα του χρόνου, η κατανάλωση αλκοόλ και η κακή διατροφή, δυσκολεύουν τη μετατροπή του λινολενικού οξέος σε GLA από το σώμα, αυξάνονται. Και κάποιοι άνθρωποι απλώς δε λαμβάνουν αρκετό λινολενικό οξύ από τη διατροφή τους. Αυτό καθιστά πολύ σημαντική την εύρεση διαιτητικής πηγής GLA. Ευτυχώς, η φύση προσφέρει μερικές καλές πηγές: η Σπιρουλίνα, το έλαιο σπόρων μαύρων φραγκοστάφυλων, το έλαιο νυχτολούλουδου και το έλαιο σπόρων βούγλωσσου, είναι πλούσια σε GLA. Από τα παραπάνω, μόνο η Σπιρουλίνα προσφέρει GLA σε μορφή ολοκληρωμένου τροφίμου, έτσι ώστε να μπορεί να το χρησιμοποιήσει το σώμα. Βασικά, η Σπιρουλίνα και το μητρικό γάλα είναι οι μόνες φυσικές πηγές ολοκληρωμένης τροφής σε GLA. Οι υπόλοιπες είναι όλες ελαϊκές ενώσεις που έχουν εκχυλιστεί. Η συγκέντρωση GLA στη Σπιρουλίνα είναι εξαιρετικά υψηλή, πέντε γραμμάρια παρέχουν 50 χιλιοστόγραμμα σε σύγκριση με μία κάψουλα ελαίου νυχτολούλουδου των 500 χιλιοστόγραμμων που παρέχει 45-50 χιλιοστόγραμμα. Και, σε αντίθεση με άλλες πηγές, η Σπιρουλίνα παρέχει ευρύ φάσμα πρόσθετων θρεπτικών στοιχείων.

Ένζυμα (Υπεροξειδική Δισμουτάση)

Η Υπεροξειδική Δισμουτάση είναι αντιοξειδωτικό και αντιφλεγμονώδες, εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες και βοηθά στην αποκατάσταση της  κυτταρικής εκφύλισης λόγω ηλικίας. Η Σπιρουλίνα περιέχει αριθμό σημαντικών ενζύμων, όπως η υπεροξειδική δισμουτάση (SOD). Ως ένζυμο που περιέχει σίδηρο, η SOD υποστηρίζει σημαντικές σωματικές-κυτταρικές διαδικασίες και προστατεύει επίσης τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες. Τα ένζυμα είναι απαραίτητα για τη δομή των κυττάρων. Δε θα υπήρχε ζωή χωρίς τα ένζυμα. Τα ένζυμα είναι πολύ ευαίσθητα και καταστρέφονται εύκολα από τη ζέστη ή την οξείδωση. Ευτυχώς, η Marcus Rohrer Spirulina® εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή ενζυμική δράση λόγω της παρασκευής της.     

 

Σίδηρος

Η Σπιρουλίνα αποτελεί επίσης μια από τις καλύτερες φυσικές πηγές οργανικώς δεσμευμένου σιδήρου. Σε αντίθεση με τα φύκια της θάλασσας, η Σπιρουλίνα περιέχει μόνο ίχνη ιωδίου. Η Σπιρουλίνα είναι πλούσια σε σίδηρο που, μαζί με τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, απαιτείται για τη σύσταση των ερυθρών αιμοσφαιρίων και για τη μεταφορά οξυγόνου στο αίμα. Ένα μεγάλο ποσοστό αναιμίας προκαλείται από έλλειψη σιδήρου στη διατροφή. Οι γυναίκες έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από σίδηρο από τους άντρες, λόγω της εμμηνορρυσίας και της εγκυμοσύνης. Επίσης, πολλές γυναίκες έχουν χαμηλή λήψη σιδήρου, λόγω δίαιτας. (Η έλλειψη σιδήρου λόγω δίαιτας είναι πιο συνηθισμένη σε γυναίκες ηλικίας μεταξύ 18 και 25 ετών.)

Συμβουλή: Προσπαθήστε να μην λαμβάνετε τη Σπιρουλίνα ταυτόχρονα με καφέ ή τσάι. Τα ροφήματα αυτά καθυστερούν την απόλυτη απορρόφηση του σιδήρου. Αφήστε να περάσει πρώτα μισή ώρα και πάρτε μετά τη Σπιρουλίνα.